85 fans | Vote

#303 : Copie presque conforme

Aujourd’hui est un jour ordinaire pour Tom Baldwin, sauf quand Diana l’arrête chez lui pour meurtre. Il semble que plus tôt ce matin Tom soit entré dans la salle d'interrogatoire du NTAC et ait tiré sur T.J. Kim (membre du groupe Nova arrêté dans l’épisode The new world). Plusieurs témoins disent avoir vu la scène. Le problème est que Tom n'a pas été travailler et n'a aucun souvenir de ce dont parle Diana. Tom tente alors de trouver le réel coupable. On découvre par la suite que tout ça est dû à un jeune 4400 nommé Boyd Gelder recruté par le groupe Nova pour tuer T.J. Kim. Gelder et qui a la capacité de prendre l’identité de n’importe qui. Au centre 4400, Shawn aide Isabelle à rattraper certaines étapes importantes de sa vie qu'elle a manqué en devenant brusquement une femme : apprendre à conduire, nager, etc... Mais Shawn découvre bientôt que cette liste inclut aussi perdre sa virginité avec lui. Shawn est hésitant puisqu'il a promis à Richard qu'il serait un ami et seulement un ami pour sa fille. Mais, finalement, Shawn cède à la tentation. De leur côté, Richard entreprend un voyage pour déposer les cendres de Lily. Diana découvre que Kevin Burkhoff s'est injecté des doses de promicine et a développé un don.

Popularité


3 - 1 vote

Titre VO
Being Tom Baldwin

Titre VF
Copie presque conforme

Première diffusion
18.06.2006

Première diffusion en France
20.01.2007

Vidéos

extrait 1

extrait 1

  

extrait 2

extrait 2

  

extrait 3

extrait 3

  

extrait 5

extrait 5

  

Plus de détails

Réalisation
Colin Bucksey

Scénario
Shintaro Shimosawa & James Morris

Tom Baldwin se rend au NTAC où il interroge T.J. Kim, une des 4400, retenue ici depuis son arrestation.  Avant d'entrer dans la pièce, il doit laisser son arme et ses munitions. La revenante ne se montre pas coopérative et n'a rien à ajouter à sa déposition. Tom lui explique que ce qu'il cherche, c'est de regrouper toutes les informations entre elles. Puis, il sort une arme avec un silencieux et la tue froidement. Il nettoie l'arme, la dépose près du corps et part...

Diana Skouris rend visite à Kevin Burkhoff et découvre qu'il a doublé la quantité de promicine qu'il s'injecte chaque jour. Ce qui l'inquiète. D'ailleurs, Kevin ressent de plus en plus d'effets secondaires. Mais il est prêt à prendre tous les risques et subir toutes les douleurs pour être le premier non-4400 dont le corps produit de la promicine.

Isabelle entre dans un lac tout habillé et s'enfonce dans l'eau. Un pêcheur découvre son corps, qui flotte à la surface de l'eau. Il la croit morte, mais Isabelle se réveille quand il essaie de la hisser jusqu'à son bateau. Il appelle les secours qui prennent contact avec Shawn. Celui croit à une nouvelle tentative de suicide de la part d'Isabelle. Mais elle le rassure en lui expliquant qu'elle voulait juste apprendre à nager. Shawn est surprise par cette réponse, mais est néanmoins rassuré et lui dit qu'il lui apprendra lui-même, dans la piscine du Centre.

Diana arrive au NTAC et Nina Jarvis lui apprend que Tom est fortement soupçonné d'avoir tué T.J. Kim. Ce que Diana ne veut pas croire et apporte son soutien à Tom, en affirmant qu'il ne pourrait pas faire une chose pareille. Elle décide dès lors de se charger de l'enquête et de prouver son innocence.

Richard est au Centre. Il se prépare pour son voyage où il dispersera les cendres de Lily. Isabelle vient lui demander si elle peut venir avec lui. Il refuse, ne la pensant pas prête à quitter le Centre et à pendre l'avion.

Tom est chez lui, en train de prendre une douche. Il se fait surprendre par Diana, posté dans sa salle de bain, armée. Elle lui parle des soupçons qui pèsent sur lui et Tom lui dit ne pas être responsable mais accepte néanmoins de se rendre. Il lui demande d'abord de pouvoir s'habiller en toute intimité. Ce que Diana accepte en toute bonne foi, mais il en profte pour s'enfuir. Boyd Gelder, un 4400, est en train de l'observer.

Diana retourne au NTAC et rapporte à Nina Jarvis que Tom se dit être innocent. A ce moment, Tom l'appelle et lui explique qu'il ne veut pas se rendre pour un crime qu'il n'a pas commis, comme pour son fils Kyle, qui avait été accusé du meurtre de Jordan Collier alors qu'il était possédé par ceux du futur. Il lui demande de l'aider à se faire innocenter. Diana ne sait pas comment s'y prendre et va demander de l'aide à Marco qui lui suggère de regarder les vidéos surveillance de la salle d'interrogatoire. Mais ces vidéos ont disparus. L'agent responsable de la surveillance leur apprend que Marco est déjà venu les récupérer, il y a quelques heures. Celui-ci soutient n'avoir jamais fait ça.

Shawn est au Centre, à la piscine, avec Isabelle et comme promis, il lui apprend à nager. Elle rechauffe l'eau de la piscine grâce à ces pouvoirs et Shawn est très impressionné et se demande jusqu'ou peut aller ses pouvoirs. Matthew Ross vient les déranger pour rappeler à l'ordre Shawn, qui a des responsabilités.

Alana travaille à sa galerie d'art. Tom vient la rejoindre, paniqué, et lui demande de l'accompagner. Elle est prête à le suivre sans poser de questions, mais elle reçoit en même temps un appel de... Tom. Elle est convaincu que le vrai Tom se trouve en face d'elle, mais finit par douter et comprendre que c'est un imposteur. Le vrai Tom arrive et se lance à la poursuite de son double. Il perd très vite sa trace et comprend trop tard que l'homme qu'il vient d'interroger dans la rue était celui qu'il cherchait. Les agents du NTAC débarquent, ce qui le pousse à fuir. Mais ils ont le temps, avec Alana, d'élaborer un mot de passe entre eux: Mort à A Venise.

Tom décide d'aller se cacher au Centre. Ce que Shawn accepte. Il lui permet en plus de se servir de la base de données des 4400. Ce qui permet à Tom de trouver celui qu'il cherche, un dénommé Boyd Gelger.

Diana revient voir Kevin Burkhoff et lui apporte des analyses qui ne sont pas bonnes. Les injectements conséquents de la Promicine sont en train de lui abîmer considérablement les reins. Diana lui pose son droit de véto sur les expériences qu'il fait, en lui rappelant qu'elle avait promis de l'arrêter s'il allait trop loin. Mais Kevin lui prouve que ces expériences touchent au but final en se coupant le dos de la main  avec un scalpel et en lui montrant la régénération qui en découle. Diana accepte alors de le laisser continuer.

Shawn apprend aussi à conduire à Isabelle. Cette dernière s'amuse comme une folle à conduire. Shawn lui demande quelle est la prochaine chose sur sa liste qu'elle souhaite accomplir et elle lui répond innocemment de faire l'amour. Mais Shawn refuse en lui disant que cela ne plairait pas à Richard. Mais Isabelle ne comprend pas ce qu'il y a de mal à faire ça. Shawn ne répond rien et rentre au Centre où Matthew Ross lui demande comment se passe ses leçons avec Isabelle. Shawn évite d'y répondre.

Diana est au NTAC quand elle reçoit un appel de Tom, qui l'informe de sa découverte sur l'identité du 4400 qui prend son apparence. Tom lui apprend qu'il se rend chez sa mère pour l'arrêter. Diana lui demande de l'attendre. Elle avertit Marco de son départ et se met en route.

Tom se fait encercler par deux Diana. L'une d'elles lui tire dessus et il esquive de justesse l'attaque. La vraie Diana et Tom lui court après, mais il la perdent de vue. Diana comprend que ce n'était pas à Marco qu'elle avait parlé, juste avant son départ pour retrouver Tom. Tom refuse toujours de se rendre au NTAC; il préfère continuer l'enquête. Tom et Diana décident de rendre visite à la mère de Boyd. Ils réussisent à convaincre sa mère de donner rendez-vous à son fils. Mais le NTAC arrivent sur le lieux du rendez-vous et ils comprennent que Boyd ne s'est pas laissé avoir par ce piège et a livré l'information au NTAC, qui recherche toujours Tom, suspect numéro un. Ils arrivent à s'échapper sans être vu par le NTAC.

Richard appelle sa fille. Elle lui dit que Shawn s'occupe très bien d'elle mais qu'elle ne comprends pas pourquoi il ne veut pas coucher avec elle et qu'il lui a dit que cela le rendrait furieux. Richard et mal à l'aise et ne sait pas comment faire prendre conscience à sa fille de ce que cela veut dire et il est inquiet de la voir aussi naïve sur le sujet. Il ne veut pas en parler au téléphone.

Alana est rentrée à la maison. Tom cherche à y pénétrer également en lui disant qu'il est poursuivi par le NTAC et lui donnne le mot de passe qu'ils avaient convenus. Mais elle ne le laisse pas entrer. Elle trouve étrange qu'il n'ait pas la clé pour entrer chez lui et ne se fait pas avoir encore une fois. Du coup, le faux Tom défonce pour entrer dans la maison et braque son arme sur elle. Il appelle le vrai Tom et lui demande de venir pour signer ses aveux sa lettre d'adieu qui explique les raisons de son suicide. Boyd Gelder veut tueur Badwin et sert d'Alana comme monnaie d'échange pour inciter Tom à venir, sinon sa compagne mourra.

Isabelle est au centre où Matthew Ross vient la voir avec comme cadeau une robe. Il se montre plus chaleureux avec elle qu'auparavant et lui avoue qu'il approuve la relation qu'elle entretient avec Shawn. Isabelle lui déclare n'être pas gentille avec Shawn parce que cela lui fait plaisir, mais parce qu'il est vraiment gentil. Matthew Ross est d'accord, mais lui fait comprendre que bientôt, ils seront opposés. Il laisse Isabelle avec ses interrogations.

Richard est arrivé et disperce les cendres de Lily sur la tombe de sa grand-mère.

Boyd Gelder accuse Alana de se retourner contre les siens, de trahir les 4400 en étant avec un agent de NTAC. Elle lui rétorque que lui n'a pas hésité à tuer T.J Kim, qui était une des 4400. Boyd est entièrement dévoué à la cause du groupe Nova et pense que ce sacrifice était noble et salvateur. Profitant de la diversion provoquée par l'arrivée de Tom, Alana assome Boyd avec un vase et prend son arme.
Boyd et Tom se battent. Alana ne sait plus qui est le vrai Tom face à cette confusion, chacun essayant de la convraincre. Elle reconnaît finalement qui est Boyd, en se souvenant de la blessure qu'elle a faite à Boyd en le frappant à la tête. Ce dernier, vaincu, reprend son apparence.

Richard est de retour en ville et va retrouver Shawn. Il lui remercie d'avoir pris soin de sa fille et de l'avoir surveillé. Il lui rappelle cependant que pour lui, ce n'est encore qu'un bébé et que c'est bien qu'elle ait trouvé un ami. Richard se permet d'insister sur le terme ami pour que Shawn comprenne le message. Mais lorsque Richard s'en va et que Shawn rentre dans sa chambre, il y trouve Isabelle. Elle l'embrasse et il lui rend son baiser.

Source

Au NTAC en détention.
Tom : Bonjour.
Gardien : Votre chargeur de réserve, agent Baldwin.
Tom : Ah oui, Oui bien sûr. Je l'ai encore oublié.
Gardien : Merci vous pouvez y aller.

Tom : Salut TJ.
TJ Kim : Qu'est ce que vous voulez?

Chez Kevin Burkoff.
Diana : Docteur Burkoff? J'ai vos médicaments. Y a quelqu'un? Si vous êtes là dites quelque chose.
Kevin : Non! Eteigniez. Je vous en pris j'ai mal à la tête.
Diana : C'est très douloureux?
Kevin : Plutôt oui. ne vous en faites pas c'est qu'une migraine. J'en ai depuis des années. 8h moins le quart... Vous arrivez pile à l'heure où j'ai mis mon réveil.
Diana : Ces injections de promicines vous en êtes à combien par jour exactement?
Kevin : 6.
Diana : Vous avez doublé le dosage. Je croyais que vous ne pouviez pas le faire sans m'en parler.
Kevin : On en parle là, non? Ecoutez j'entraine mon corps à produire un nouveau neuro transmetteur et je vous garantie que je ne suis pas là seule personne à essayer. croyez moi dès l'instant où les 4400 ont montré des capacités, une course à l'armement a commencé. Quelqu'un va bientôt produire un serum de promicine et permettre à d'autres personnes que les 4400 de développer certaines capacités extraordinaires. Ca va se produire! Et les deux seules questions sont... qui va le faire? Et surtout qui va reussir à le controler?
Diana : Espérons que ce soit quelqu'un qui aura un grand sens des responsabilités et un peu de jugeotte.
Kevin : J'aimerais savoir... vous rencontrez beaucoup de gens comme ça dans la vie de tous les jours? Et ils sont nombreux à être au gouvernement ou à des postes élevés? A siéger au conseil d'administration de gros groupes pharmaceutiques?
Diana : Docteur Burkoff... je savais que vous étiez disons un personnage assez étrange, mais je ne savais pas que vous étiez aussi cinique.
Kevin : Je peux pas me permettre d'avoir un regard charitable sur la nature humaine, trop de choses importantes sont en jeu. Et si cette expérience me provoque quelques mots de têtes et des petites douleurs, je dirais que c'est pas cher payé. Avoue!
Diana : Je suis là non?

Près d'une rivière.
Homme : Oh bon sang!

Au NTAC.
TJ Kim : Pourquoi est ce qu'on doit faire ça? Tout ce que je vous ai dis est dans mon dossier. Vous savez déjà tout.
Tom : On se détend TJ. Je pense qu'il est important de ré-étudier ce que vous avez dit au gouvernement jusqu'à présent. n'est ce pas?
TJ : Ouai... je vous le répète encore une fois, je vous ai dis tout ce que je savais.
Tom : D'accord, merci beaucoup pour votre coopération. On essaie seulement de confirmer les informations, vous seriez surprise de voir à quel point la bureaucratie peut être compliqué.
TJ : Ouai ben j'espère que vous n'attendez pas que je vous dise "à votre service". Qu'est ce que vous êtes en train de faire?
Tom : humm? Quoi ça? C'est rien du tout. Je conclue l'interrogatoire simplement.


Générique Les 4400.


Au NTAC.
Jarvis : Prenez vos affaires on part dans 10 minutes.
Diana : Pourquoi que se passe t il?
Jarvis : Votre partenaire est allé rendre visite à TJ en prison ce matin. Quand il a quitté la cellule TJ était morte.
Diana : Quoi?!
Jarvis : Deux balles dans la tête. Apparemment Tom avait gardé une deuxième arme en salle d'interrogatoire mais le temps que le garde entre dans la pière et découvre le corps de TJ Tom avait quitté le batiment. je vais le chercher immédiatement.
Diana : Non! Attendez, attendez. On est en train de parler de Tom. Il a certainement une bonne explication. TJ a peut être utilisé ses pouvoirs contre lui.
Jarvis : Non. Du concentré d'inhibiteur de promicine coulé dans ses veines. Ecoutez on a essayé de contacter Tom mais il ne répond pas au téléphone. On doit le ramener ici pour comprendre ce qui s'est passé.
Diana : D'accord, d'accord mais laissez moi d'abords lui parler. Il me fait confiance. Attendez une seconde c'est Tom! Allez on lui doit au moins ça, non?
Jarvis : d'accord.

Près d'une rivière.
Isabelle : J'ai pas tenté de me noyer. Tu dois me croire Shawn. je sais même pas si j'y arriverais.
Shawn : D'accord, Isabelle je croyais simplement qu'après ce qui était arrivé à Lilly, tu...
Isabelle : Shawn, non ça n'a rien à voir avec ma mère. j'apprenais à nager toute seule.
Shawn : Tout habillé?
Isabelle : Mais j'ai jamais porté de vêtements de bain. Je savais pas quoi mettre. Et je suis trop agé pour demander un coup de main. C'est embarrassant de ne pas savoir nager.
Shawn : Tout le monde apprend à un moment ou à un autre. Moi j'ai appris quand j'étais enfant.
Isabelle : Mais je n'ai jamais été enfant. c'est pour ça que je n'ai pas appris à nager ni à conduire une voiture, ni à sortir avec quelqu'un. J'ai lu pleins de trucs qui parlaient de ces rituels de passage.
Shawn : Comme toute ses choses qu'on fait avant de devenir adulte.
Isabelle : Oui mais j'ai grandit maintenant. y a pleins de trucs que j'ai pas vécu. C'est pas juste. je dois rattraper le temps perdu et j'ai fais une liste.
Shawn : Une liste? C'est ce qui s'appelle de l'organisation. Ecoute Isabelle il y a une piscine au centre, je veux bien t'apprendre à nager.
Isabelle : Ah oui?
Shawn : hum hum.
Isabelle : Merci Shawn.

Au centre 4400.
Isabelle : Papa? Tu avais quel age quand tu as appris à nager?
Richard : A peu près 11 ans je crois. Pourquoi tu veux que je t'aprenne?
Isabelle : Pas la peine, Shawn a dit qu'il le ferait.
Richard : Shawn! Il t'a dit ça. Eh ben fais attention qu'il te jette pas tout de suite dans le grand bassin. c'est ce que ma grand mère m'a fait à moi. Ecoute Isabelle, je pars jusqu'à demain si tu as besoin de quelque chose, va voir Shawn.
Isabelle : Ou est ce que tu vas?
Richard : Euh... je ramène ta mère chez elle. Je vais disperser ses cendres.
Isabelle : Est ce que je peux t'accompagner?
Richard : Non je préfére pas. je suis obligé de prendre l'avion et... pour être honnête avec toi, je ne crois pas que tu sois déjà prête à t'éloigner du centre.
Isabelle : Tu voudrais bien être seule avec elle pour lui dire adieu c'est ça?
Richard : Oui je crois que tu as raison.

Chez Tom.
Diana : Tom.
Tom : Oh bon sang. tu m'as fais peur Diana, qu'est ce que tu fais ici? Pourquoi tu as sorti ton arme, qu'est ce qui se passe?
Diana : Jarvis va bientôt arrivé avec le reste de la troupe, tu dois m'accompagner.
Tom : Pourquoi? De quoi est ce que tu parles?
Diana : Tu as tué TJ Kim ce matin.
Tom : Quoi?
Diana : Tu ne t'en rapelles pas?
Tom : Si je m'en rapelle voyons je n'ai tué personne. j'ai pas bougé d'ici.
Diana : Quelqu'un peut le confirmer.
Tom : Euh non, non... je devais avoir une conférence téléphonique avec les avocats de Kyle et ils ont annulés. Ecoute j'ai décidé de prendre ma demie journée de congés Diana et je suis allé courrir, j'étais pas au travail.
Diana : Faudrait que tu trouves autre chose parce qu'une vingtaine de personnes t'ont vu là bas. Bon écoute je sais pas ce qu'il se passe... peut être que tu as des absences comme Kyle ou alors c'est peut être autre chose ou tu as peut être des capacités comme les 4400, j'en sais rien mais... tu dois m'accompagner.
Tom : Qu'est ce qu'il va se passer si je te suis? Je serais arrêté pour meurtre?
Diana : On verra quand on y sera d'accord, tout le monde veut t'aider mais maintenant il faut que tu m'accompagnes.
Tom : J'aimerais bien m'habiller si tu veux avant.
Diana : Bien sûr.

Diana : Tu es sûr de te souvenir de tout ce que tu as fais ce matin, tu n'as pas un trou dans ton emploi du temps, tu t'es pas endormi, je sais pas moi... Tom? C'est pas vrai!

Tyler Downing (4400 disparu le 3 mars 2000) : Oui salut, c'est moi, il s'est enfuit. je ne sais pas pourquoi ils n'ont envoyés qu'un agent pour l'arrêter. Ecoutez je suis désolé mais il s'est enfuit. Quoi? Pas question c'est un agent du NTAC il s'attend surement à ça. D'accord, vous avez raison je dois le faire. je vais le faire.

Au NTAC.
Diana : Je l'avais laisser pour qu'il s'habille, j'ignorais qu'il allait sauter par la fenetre du premier étage et s'enfuir.
Jarvis : Apparement vous avez sous estimé la détermination de votre équipier. Il est toujours irréprochable d'après vous?
Diana : J'en sais rien, c'était une très mauvaise idée et j'en assume toute la responsabilité.
Jarvis : J'ai avertis les collectivités locales et le FBI. Je leur ai dis que Tom était recherché pour un interrogatoire dans une affaire de meurtre à présent c'est un fugitif. ne me regardez pas comme ça Diana, je n'avais pas le choix.
Diana : Désolé. (son portable sonne) C'est Tom. Tom?
Tom : Désolé de t'avoir faussé compagnie.
Diana : Où es tu?
Tom : Je n'ai pas tué TJ. tu entends? Je n'ai tué personne.
Diana : Je te crois mais il faut que tu viennes pour qu'on comprenne ce qu'il se passe.
Tom : Je ne veux pas aller en prison.
Diana : Personne ne va te mettre en prison.
Tom : C'est ce qu'ils ont fais à mon fils Diana. Est ce que c'est lui qui a appuyé sur la gachette lors de la mort de Jordan Collier, non? Ce n'était pas lui. C'était quelque chose en lui mais maintenant où est Kyle? Il est incarcérré.
Diana : Tu es un fugitif Tom, tous les services de police de l'état de Washington sont à ta recherche. Si un flic du coin de repère et qu'il veut jouer les héros, tu sais comment ça risque de se finir?
Tom : Ca se finira quand j'aurais prouvé que je n'ai pas fais ça. Ecoute fouilles Diana, il existe surement des preuves qui peuvent me disculper. je voudrais que tu m'aides à les trouver.
Jarvis : Il vous a dit où il était?

Diana : Marco j'ai besoin de ton aide. Si tu voulais prouver qur ton partenaire n'a pas commis un crime, et que le monde entend croit qu'il a commit, par où tu commencerais?
Marco : Euh.. je crois que je commencerais par dire que mon partenaire n'est pas impliqué. d'accord essaie de le voir comme n'importe quelle affaire, qu'est ce que tu fais en 1er quand tu enquêtes?
Diana : Et bien je cherche les indices. Oui mais là on a un cadavre et on a l'arme que Tom a laissé derrière lui et y a plusieurs personnes qui l'ont vu sur les lieux.
Marco : Y a surement des cameras de surveillance dans la zone de détention, non?

Homme : Vous êtes sérieuse, vous voulez vraiment voir toutes les images?
Diana : Bien sûr que je suis sérieuse, y a un problème?
Homme : Et bien c'est à dire... je lui ai donné tous les enregistrements il y a une heure.
Marco : Quoi? mais de quoi vous parlez? Je suis pas venu ici de la journée.
Homme : C'est une plaisenterie ou quoi? Voyons Marco, vous êtes venus ici et vous avez signé tous les enregistrements de la zone de détention.

Au centre 4400.
Isabelle : C'est pas si difficile que ça.
Shawn : Parce que je ne t'ai pas encore lâché. Très bien je vais retirer mes mains, tu es prêtes?
Isabelle : Non, non pas encore. c'est trop agreable comme ça.
Shawn : Tu trouves ça agreable? Je meurs de froid... je ne sais pas ce qui se passe, cette piscine est censée être chauffée.
Isabelle : Tu veux que je la chauffe un peu?
Shawn : Quoi tu pourrais faire ça?
Isabelle : je crois que oui, attends...
Shawn : Comment tu fais ça?
Isabelle : J'en sais rien, comment tu soignes?
Shawn : C'est pas la même chose Isabelle. Soigner c'est une chose, on a tous un don et un seul.
Isabelle : Pas moi. je suis peut être différente.
Matthew : Shawn? Désolé de vous interrompre... On devait s'adresser au conseil d'administration.
Shawn : Quoi c'est déjà l'heure?
Matthew : C'était il y a 5 minutes, ils attendent.

A la galerie d'Art d'Alana.
Tom : Psss, Alana!
Alana : thomas, qu'est ce que tu fais ici?
Tom : Chut... j'ai des problèmes, mes patrons au NTAc croient que j'ai fais quelque chose... il faut que m'accompagne.
Alana : De quoi est ce que tu parles?
Tom : Je n'ai pas le temps de t'expliquer.
Alana : Thomas!

Le téléphone d'Alana sonne.
Alana : Allo?
Tom : Alana, je suis au bout de la rue, il faut que tu me rejoignes. J'ai des problèmes, tout le monde pense que j'ai tué quelqu'un.
Alana : Qui êtes vous, je sais que vous n'êtes pas Thomas.
Tom : Mais qu'est ce que tu racontes?
Alana : Thomas est en face de moi.
Tom : Chéri écoute ce n'est pas moi. L'homme en face de toi ce n'est pas moi. Il se fait passer pour moi j'ignore comment...
Alana : Je ne vous crois pas.
Tom : Il est entré au NTAC ce matin et il a tué quelqu'un.
Autre Tom : Suis moi.
Tom : Alana il est dangereux ne t'approche pas de lui. Ecoute moi, le second prénom de ta mère est Madeleine. Tu voulais un chien quand tu étais petite mais à la place tes parents t'ont achetés un oiseau, un perroquet qui s'appelait Charlie. on a fait l'amour hier soir et on avait allumé deux bougies. Ne bouges surtout pas, j'arrive tout de suite.
Alana : est ce que j'avais un chien quand j'étais petite?
Autre Tom : On a pas de temps à perdre avec ça.
Alana : Qu'est ce que tu fais?
Tom : Tout va bien?
Alana : Oui!
Tom : Ou est il?
Alana : Il vient de sortir par derrière.
Tom : Yeah! Vous avez vu un type sortir de la ruelle, il me ressemblait trait pour trait.
Tyler : je n'ai vu personne.
Tom : Vous êtes sûr? Il a disparu.
Alana : Qui est ce?
Tom : Il a disparu.
Alana : Je ne comprends pas, il est sorti y a à peine quelques secondes.
Tom : Y avait personne, juste un gamin. Juste un gamin. C'était surement lui. Je le tenais, je le tenais.
Alana : Qui donc? De quel gamin tu parles?
Tom : Celui qui se fait passer pour moi. celui qui veut me faire accuser de meurtre.


suite en cours d'écriture...

Diana

Previously on the 4400:

Richard

(entering his apartment and seeing Lily lying on the floor)  Lily!  Are you all right?  (seeing Lily aged, he doesn’t recognize her)  Where’s my wife?

Lily

What are you talking about?

Kevin

(in his laboratory)  Mr. Tyler, when your wife fainted this morning, she was a young woman.  When she woke up less than a minute later, she was fifty years older?

Isabelle

(standing just inside Lily’s apartment)  Are you my mother?

Lily

(later in the episode)  Richard, I’m dying.

Matthew

(to Isabelle)  I understand there was an incident this morning.  [referring to her jumping off the roof]  You attempted to harm yourself.  (he slaps her)  You had no right to do that!  Don’t you understand who you are?  What you’re here to do?

Kevin

(in his apartment/laboratory)  I’m injecting myself with a modified version of the promicin serum.  I will have taught my body how to produce promicin, and then I will be the first non-returnee to develop 4400 abilities.

Nina

(talking over a scene of Tom chasing Kim)  That was T. J. Kim running from the courthouse.

Tom

(drawing his weapon)  Stop!

Garrity

When she hit this place, T. J. drove every man in the building into a homicidal rage.

Diana

Ever since we took them off the inhibitor, they’re either developing new abilities, or they’re refining the ones that they’ve got.

Garrity

So, they are getting more dangerous.

T. J. Kim

(to Shawn)  You saved my life.  I owe you.  (she is shot by an NTAC agent)  You sold us out.

Shawn

I don’t guess we’ll be seeing her in court any time soon.

Tom

(to Shawn)  You okay?

Man

(disguised voice over transmission)  This is a message from the Nova Group.  We are the defensive wing of the 4400.  Today the world has seen what happens to those who try to harm us.  A new era dawns.

 

(scene change: in NTAC, Tom enters a restricted area)

Tom

(to a guard)  Hi.  (he turns over his weapon)

Ian

Need your auxiliary rounds as well, Agent Baldwin.

Tom

Oh, yeah.  Of course.  I forgot, Ian.

Ian

Thanks.  You can go on in.

Tom

Great.  (he enters an interrogation room)  Hi, T. J.

T. J.

(defensively)  What do you want?

 

(scene change: Diana enters Kevin’s apartment, which is very dark)

Diana

Dr. Burkhoff?  I have your prescriptions.  (no answer)  Hello?  Say something if you’re here.  (she turns on a table lamp.

Kevin

(covering up his face with a blanket)  Don’t!  Please.  (Diana turns off the light)  I’ve been having migraines.

Diana

How severe?

Kevin

Bad enough.  Don’t worry.  They’re just headaches.  I’ve been getting them for years.  (an alarm clock beeps; Diana checks it out)  Seven forty-five.  You’re just in time for my wake-up call.  (he climbs off the couch and heads for a table)

Diana

These promicin shots: how many a day are you up to now?  (she sits down at the table)

Kevin

(sitting down opposite Diana)  Six.

Diana

You’ve doubled your dosage?  (Kevin lifts a tray of vials)  I thought you weren’t going to do that without talking to me.

Kevin

We’re talking now.  Look.  I’m training my body to produce a new neurotransmitter.  And, I guarantee you I’m not the only one trying.  The moment the first 4400 manifested an ability, an arms race began.  Someone is going to produce a promicin serum that will cause non-4400s to develop extraordinary abilities.  It will happen.  The only questions are: who’s going to do it and who’s going to control it.

Diana

Hopefully someone with a highly developed sense of responsibility—(pauses as she gets up to get some water)—and some judgment.

Kevin

Let me ask you a question.  Do you meet people like that in your day-to-day affairs?  Do a lot of them hold high-ranking government posts or sit on the board of giant pharmaceutical companies?

Diana

(reseated)  Dr. Burkhoff, I knew that you had some personality quirks, but I never pegged you for a cynic.

Kevin

Well, I can’t afford to have a charitable view of human nature.  There’s too much at stake here.  If these experiments cost me some headaches—some sores—I’d say that’s a price worth paying.  Wouldn’t you?

Diana

I’m here, right?

 

(scene change: Isabelle steps into a lake and tries to drown herself; a boater sees her and rescues her.) 

Boater

(taken aback when Isabelle looks up at him)  Holy mother!

 

(scene change: in the interrogation cell)

T. J.

Why are we doing this?  Everything I’m telling you: it’s all in my file.  You know it already.

Tom

Relax, T. J.  I just think it’s important we review everything you’ve told the government so far.  (looks up)  Have we?

T. J.

Yes.  I keep telling you: that’s everything I know.

Tom

(smiles cunningly)  Okay.  Thanks for your cooperation.  We’re just trying to consolidate information.  You’d be amazed how hard that can be in a bureaucracy.  (he is busy with something under the table)

T. J.

Yeah, well—I hope you don’t expect me to say: “You’re welcome.”  (becomes suspicious)  What are you doing?

Tom

(holds up a weapon)  Hmm?  What?  This?  It’s nothing.  I’m just wrapping up the interview  (stands up abruptly and puts a bullet in T. J.’s head; he cleans the weapon of fingerprints and places it on the table; he picks up T. J.’s file and exits)

 

(scene change: NTAC; agents are preparing to move out)

Nina

(to Diana)  Get geared up.  We’re leaving in two minutes.

Diana

What for?  What’s going on?

Nina

You’re partner registered to see T. J. Kim this morning.  When Tom left the interview room, T. J. was dead.

Diana

What?

Nina

Two gunshot wounds to the head.  Apparently, Tom snuck a small firearm into the interrogation room.  By the time the guard went into the room and found T. J.’s body, Tom had already left the building.  We’re going to pick him up right now.

Diana

Wait.  Wait!  This is Tom we’re talking about here.  I mean, there’s got to be some explanation.  Now, maybe T. J. used her ability on him.

Nina

No.  She had concentrated promicin inhibitor pumping through her veins.  And, we’ve tried to contact Tom, but he hasn’t been picking up his phone.  We need to get him in here and figure out what happened.

 

Diana

Okay.  But just let me talk to him first.  He trusts me.  (Nina looks skeptical)  Now, this is Tom.  Come on.  We owe him that much.

Nina

(nods reluctantly)  Yeah.  Okay.

 

(scene change: at the lake; police are investigating; Isabelle is sitting, wrapped in a blanket)

Isabelle

I wasn’t trying to drown myself.  I don’t even know if I could.

Shawn

Okay.  Isabelle, I just thought that after everything that happened with Lily that—

Isabelle

Shawn, this has nothing to do with my mother.  I was teaching myself to swim.

Shawn

(incredulous)  In your clothes?

Isabelle

Well, I never wore a bathing suit before.  I didn’t know what to get.  And, I’m too old to ask for help.  It’s embarrassing not knowing how to swim.

Shawn

Everybody’s got to learn sometime, Isabelle.  (he sits down on the bench beside her)  I learned when I was a kid.

Isabelle

But I never was a kid.  That’s why I never learned how to swim or how to drive or ever went out on a date.  I keep reading about all these—(pause)—rites of passage.

Shawn

Like stuff everyone goes through before they grow up?  Yeah?

Isabelle

Yeah.  But I am grown up, and I missed out on all of it.  It’s not fair.  I’ve gotta catch up; so, I made a list.

Shawn

A list?  That’s pretty organized.  Well, Isabelle, there’s a pool at the Center.  I could probably teach you the basics.

Isabelle

Really?  (Shawn grunts assent)  Thanks, Shawn.

 

(scene change: Richard’s apartment; he packs up Lily’s ashes)

Isabelle

Dad?  How old were you when you learned how to swim?

Richard

Huh.  Oh—uh—about eleven, I guess.  Why?  You want me to teach you?

Isabelle

That’s okay.  Shawn said he’d do it.  (she sits down on the bed)

Richard

Oh, he did, did he?  Well, just make sure he doesn’t throw you in the deep end right away.  That’s what my grandmother did to me.  Look—uh—Isabelle, I’m gonna be gone overnight.  If you need anything, see Shawn.

Isabelle

Where are you going?

Richard

I’m going to take your mother home.  I’m putting her to rest.

Isabelle

Well, can I come with you?

Richard

I don’t think so.  Flying and—uh—to tell you the truth, I don’t think you’re ready to be away from the Center yet.

Isabelle

You want to be alone with her when you say goodbye, don’t you?

Richard

Yeah.  I guess I do.

 

(scene change: Tom’s home; in the shower)

Diana

(enters the bathroom)  Tom.

Tom

(shocked)  Oh!  God!  You scared the hell out of me, Diana.  What are you doing here?  Why is your gun out?  What the hell is going on?

Diana

Jarvis is on her way over.  She’s got everyone with her.  You need to come in.

Tom

Why?  What are you talking about?

Diana

You shot T. J. Kim this morning.

Tom

What?

Diana

You don’t remember?

Tom

Don’t remember?  I didn’t shoot anybody.  I’ve been here all morning.

Diana

Can someone confirm that?

Tom

No.  No.  I was supposed to have a conference call with Kyle’s attorneys.  They cancelled, though.  Look.  I took a half a personal day, Diana.  I went jogging.  I wasn’t—wasn’t at work.

Diana

You got to stop saying that, because two dozen people saw you there.  Now, I don’t know what’s going on.  Maybe you’re blacking out like Kyle did.  Maybe it’s like some 4400 ability.  I mean, I don’t know.  But you gotta come in.

Tom

And what happens if I do?  I get arrested for murder?

Diana

You know, we’ll figure it out, okay?  Everyone wants to help you.  You just—you just have to come in.

Tom

You mind if I get dressed first?

Diana

Sure.  (she closes the bathroom door and begins talking while pacing in the bedroom)  Are you sure you remember everything you did this morning?  Like, there’s no time gaps or anything?  You didn’t take a nap?  ‘Cause, Tom?  Tom?  (she quickly enters the bathroom to see the window open: Tom has left)  Damn it!  (she unholsters her weapon and runs outside)

 

(scene change: as Tom drives away, Boyd Gelder [disappeared March 3, 2000] makes a phone call)

Boyd

Yeah.  Hi.  It’s me.  He got away.  I—I don’t know how.  They only sent one agent after him.  Look.  Sorry.  He got away.  What?  No way.  He’s an NTAC agent.  They’ll be expecting that.  Okay.  You’re right.  This has to happen.  I’ll do it.

 

(scene change: NTAC)

Diana

I was letting him get dressed.  I didn’t think he would jump from a second-story window.

Nina

Well, obviously you underestimated your partner’s resolve.  What—does he still seem blameless to you?

Diana

I don’t know.  Look.  It was a really bad call, and I take full responsibility.

Nina

I’ve alerted local law enforcement, the FBI.  I’ve told them that Tom is wanted for questioning in connection with a murder.  He’s a fugitive now.  Oh, don’t give me that look, Diana.  I had no choice.

Diana

(goes to answer her cell phone)  Sorry.  (to Nina)  It’s Tom.

Nina

Yeah.

Diana

(on the phone)  Tom?

Tom

Sorry I ran out on you.

Diana

Where are you?

Tom

(while driving)  I didn’t kill T. J.  I didn’t kill anyone.

Diana

I believe you.  But you have to come in, and we can figure out what’s going on.

Tom

No.  I’m not going to jail.

Diana

No one’s going to put you in prison.

Tom

They did it to my son, Diana.  Was it really him that pulled the trigger the day Jordan Collier died?  No, it wasn’t, was it?  It was the thing inside him.  What happened to Kyle?  He was incarcerated.

Diana

You’re a fugitive, Tom.  Everyone in Washington is looking for you.  Some local cop wants to be a hero, spots you—you know how these things can end.

Tom

It’s gonna end when we have proof I didn’t do this.  Look.  Dig around, Diana.  There’s got to be some evidence that will clear me.  Just (pause) help me find it.  (he hangs up)

Nina

(to Diana)  Did he give you a location?  (Diana shakes her head; she sighs and walks away)

 

(scene change: in the Theory Room; Marco is looking at papers and trying to figure something out)

Diana

(entering)  Marco, help me out here.  If you were trying to prove that your partner didn’t commit a crime that the whole world thinks he did, where would you start?

Marco

Well, I guess I’d start by pretending that my partner wasn’t involved.  (he writes something on his board)  Okay.  Just think of it like any other case.  I mean, what’s the first thing you do when you start?

Diana

Well, look at the evidence.  I mean, there’s a dead body; there’s the gun that Tom left behind; and, there’s a bunch of people that saw him here.

Marco

Well, they’ve got security cameras down in the detention ward, right?

 

(scene change: detention center)

Man

(to Diana and Marco)  You’re serious?  You’re really asking me for all that footage?

Diana

(as Marco nods his head)  Of course I’m serious.  Is that a problem?

Man

Well, it’s just—I gave all the tapes to him, like an hour ago.  (he indicates Marco)

Marco

Whoa!  What are you talking about?  I haven’t been up here all day.

Man

What is this?  A joke?  Marco, come on!  You were just here.  You signed for all the footage from the detention ward.  (Marco and Diana share an incredulous look)

 

(scene change: 4400 Center; the pool)

Isabelle

This isn’t so hard.

Shawn

That’s because I haven’t let go yet.  All right.  I’m gonna move my hands.  Are you ready?

Isabelle

No.  Not yet.  I’m kind of comfortable.

Shawn

You’re kind of comfortable?  I’m freezing.  I don’t know what’s going on.  This pool’s supposed to be heated.

Isabelle

You want me to make it warmer?

Shawn

You can do that?

Isabelle

I think so.  Hold on.  (the water temperature rises)

Shawn

How did you do that?

Isabelle

I don’t know.  How do you heal?

Shawn

It’s not the same, Isabelle.  Healing’s one thing.  That’s what we can all do: one thing.

Isabelle

Not me.  I guess I’m different.

Matthew

(calling)  Shawn.  Sorry to barge in.  We’re scheduled to brief the Board of Directors.

Shawn

That’s starting now?

Matthew

Five minutes ago.  They’re on hold.  (as Shawn exits, Matthew looks displeased)

 

(scene change: Alana’s art gallery; Alana appears as if to begin closing up)

Tom

(whispering)  Alana.  (he motions for her to come to him)

Alana

Thomas.  What are you doing here?

Tom

Shh.  I’m in trouble.  My bosses at NTAC: they—they think I did something.  I need you to come with me.

Alana

What are you talking about?

Tom

I don’t have time to explain.  (he grabs her)

Alana

(she pulls away; sharply)  Thomas!  (she answers her cell phone)  Hello?

Tom

(on the cell phone, walking down the street)  Alana.  I’m right down the street.  I need you to come meet me.  Honey, I’m in trouble.  Everyone thinks I killed somebody.

Alana

Who is this?  I know it’s not Thomas.

Tom

(cell phone)  What are you talking about?

Alana

I’m looking at Thomas right now.

Tom

(cell phone)  Honey, listen.  That’s not me.  (he starts to quicken his pace)  The man you’re looking at: he can impersonate me somehow.

Alana

I don’t believe you.

Tom

(cell phone)  He walked into NTAC, and he shot someone this morning.  Alana, he’s dangerous.  Get away from him.  Alana, listen to me.  Your mother’s middle name is Madeleine.  You wanted a dog when you were a kid, but your parents gave you a bird instead: a parakeet named Charlie.  Listen.  We made love last night.  There were two candles burning.  Just hold on.  I’ll be right there.

Alana

(hangs up and questions the other Tom)  Did I have a dog when I was a girl?  (the other Tom grabs her)

Tom

I don’t have time for this.

Alana

What are you doing?

Man

What’s going on, Tom?  (as the real Tom enters the gallery, the pseudo Tom runs)

Tom

(to Alana)  Are you all right?

Alana

Yes.

Tom

Where is he?

Alana

He just ran through the back.  (Tom gives chase, but all he sees is Boyd)

Tom

Hey!  Did you see a guy come down this alley?  He looked exactly like me.

Boyd

I didn’t see anybody.

Tom

Are you sure?  (Boyd walks away; Alana and her helper run up to him)  He’s gone. 

Alana

Who?

Tom

He’s gone.

Alana

What do you mean?  He just ran out a few seconds ago.

Tom

There was no one here.  Just some kid.  (realizes)  It was him.  It had to be.  I had him.  I had him.

Alana

Had who?  What kid are you talking about?

Tom

The one who’s impersonating me.  The guy who’s framing me for murder.

Alana

He looked like you.  He sounded like you.  He was standing as close as you are to me right now, and he had me completely fooled.

Tom

Don’t feel bad.  He fooled everyone at NTAC, too.  At least we know what’s going on now.

Alana

He’s a 4400, isn’t he?  Somehow, he can pass himself off as you.

Tom

Yeah.  I’m not sure how.  I mean, maybe he’s got some kind of optical camouflage.  He can convince your brain you’re talking to whoever he wants you to see.

Alana

He’s a boy.  Why would he want to kill anyone?

Tom

Not just anybody.  T. J. Kim, the one member of the Nova Group we had in custody.  I mean, think about it.  It’s a good plan.  You get rid of the one member of your cell who could testify against you; you compromise a government agent; and NTAC, the one agency that’s trying to hunt you down, is wasting their own time chasing one of their own.

Man

Alana!  You might want to get in here.  There’s all kinds of people flashing badges everywhere.  They said they’re NTAC agents.

Tom

Look.  Stall them.  I want you to go home.  Then I want you to lock the doors and don’t open it until this is all cleared up.  If I need to get ahold of you, I’ll use a password.

Alana

How about “Death in Venice”?

Tom

You’re favorite book.  That’s a good choice.  (he kisses her)

 

(scene change: 4400 Center)

Tom

Listen, Shawn.  Thanks for letting me come in here.  I know it puts you at risk.  I just didn’t know where else to go.  Look.  You guys must have a database of 4400s here, right?

Shawn

Yeah.

Tom

I need to get a look at it and find out who this kid is.

Shawn

Here.  I can pull it up on my laptop for you.

Tom

This might take a while.  You mind if I let myself out?

Shawn

That’s fine.  (he activates a program on the computer)  There you go.  You know, Uncle Tommy, you can stay here if you want.

Tom

I might take you up on it.

Shawn

All right.  But, hey!  You get the couch.  (they share a laugh)

Tom

(working on the computer)  Okay.

 

(scene change: Kevin’s apartment)

Kevin

(overlooking his medical charts)  Kidneys, huh?  That explains the blood in the urine.

Diana

Kevin, we had a deal.  I was going to help you through this as long as it wasn’t compromising your health.  Well, guess what: I’m calling the hospital.

Kevin

But they won’t let me take my shots.

Diana

Oh, no.  You’re done with your shots.

Kevin

I know we had an agreement, and I’ll honor it.  Just let me show you something before you call.

Diana

(examining his fingernails)  What happened to your fingernails?

Kevin

Uh, they fell off.  Dissolved, you might say.

Diana

If you’re trying to change my mind, you’re not doing a very good—(she is shocked when Kevin stabs the back of his hand)  Kevin!  What the hell did you just do?

Kevin

(pulling the blade out of his hand and wiping the blood away)  There!

Diana

Kevin, you’ve developed a 4400 ability.

Kevin

It’s getting there.  It doesn’t always work.

Diana

You just put a scalpel through the back of your hand.

Kevin

I know.  I was nervous about that.

 

(scene change: Shawn is trying to teach Isabelle how to drive)

Isabelle

This is fun to drive fast.

Shawn

(a little breathless)  Yeah.  (he exits the car)

Isabelle

I mean, all that information about compression rates and gear ratios just seems completely irrelevant.

Shawn

(walking around to the driver’s side)  Well, you’re not driving home.  Get out of there.  (Isabelle is charged up)  You’re lucky you didn’t wrap my car around a pole.  Is there anything on this list of yours that involves—you know—a little less risk of bodily harm?

Isabelle

(exits the car and sits on the passenger seat)  We could have sex.  (Shawn is surprised)  Come on.  You have a big bed.

Shawn

Whoa.  Isabelle.  Hey—hey—uh—no.

Isabelle

Why?  It’s on my list.  It’s an important rite of passage into adulthood.  It’ll be fun.  I was good at driving.

Shawn

(getting into the car)  I’m sure you’d catch on real quick.  Uh, I don’t know.  For one thing, your dad would kill me.

Isabelle

Why?  I’m an adult.

Shawn

Well, you are, and you aren’t.  Isabelle, let’s just say he has a right to have an opinion on the matter.  (he buckles up)  I don’t know, Isabelle.  I feel like I’d be taking advantage of you.

Isabelle

But I want to.

Shawn

Well, I’m flattered.  I really am.  But, I just don’t think you’re ready to make that decision.  We barely know each other.

Isabelle

I know you better than I know anyone else in the world.

Shawn

(starts the car)  That may be true.  It’s still not gonna happen.

 

(scene change: 4400 Center; Shawn pushes the elevator button)

Matthew

(walks up beside Shawn)  Lessons with Isabelle going well?

Shawn

They’re not lessons, and it’s completely innocent.  Do me a favor, and don’t ask about them again.  (they enter the elevator)

 

(scene change: NTAC)

Diana

(rushing into her office and answering the phone)  This is Skouris.

Tom

(walking down a street)  His name’s Boyd Gelder, Diana.  He’s a 4400.  I know where he lives.

Diana

Where who lives?  Who’s Boyd Gelder?

Tom

The kid who’s doing this.  He can imitate me somehow.  And, not just imitating.  He can be me.  At least make you think he’s me.  He lives with his mom.  I’m in Schenley Park.  It’s right by his house.

Diana

Well, can you wait for me?  I’ll be fifteen minutes.

Tom

I’ll wait.  But, Diana, just you.

Diana

Just me.  (she hangs up)

Marco

(intercepting Diana)  We just got here.  Where you going?

Diana

Schenley Park.  I think we caught a break on Tom’s case.  (she strides away)

 

(scene change: Schenley Park; Diana exits her car and starts looking for Tom)

Diana

Tom!  (Tom starts to walk away)  Tom!

Tom

(finds two Dianas approaching him; one of them starts firing at him; after a short gun battle, the real Tom and Diana give chase; children are playing in the park; Boyd has escaped)

Diana

I didn’t tell anybody, Tom.  Just Marco.  At least, I thought it was Marco.

Tom

I looked across the park.  You were standing there.  It was you.  But it wasn’t.

Diana

Listen.  Tell me about it.  You weren’t the one actually chasing yourself across the park.  I mean, I don’t really run like that, do I?  It’s an amazing ability.  Marco’s going to have a field day over this.

Tom

Good.  Get him working on it.  We’re gonna need a way to handle this guy when get him into custody.

Diana

Wait!  Wait!  No.  You don’t need to skulk around anymore.  You can come in with me now.

Tom

I’m still on the hook for murder, Diana.

Diana

No.  You’re not.  Boyd posed as you.  He shot T. J. Kim.  You’re not responsible.  Listen.  I just saw his abilities with my own eyes.  That’s proof of something right there.  I will back you up on everything you say.

Tom

Which means exactly nothing.  I mean, thank you, Diana, but you’re my partner.  Everyone expects you to stand up for me.  There’s only one way to prove I didn’t kill T. J. Kim.  I have to get Boyd Gelder.

Diana

Okay.  Let’s go.

Tom

(a little frustrated)  You sure you want to come?

Diana

I’m your partner.  Everyone expects that I’ll stand up for you.

 

(scene change: in a motel room; Richard is on the phone)

Richard

I should be back by tonight.  I’ve been taking my time, stopping off at all the places your mother liked.  Everything okay?  You been going to your doctors’ appointments?

Isabelle

Most of them.

Richard

Isabelle, we need to keep monitoring you.

Isabelle

I’m fine.  Shawn’s taking good care of me just like you asked.  He’s doing a really good job.

Richard

Oh yeah.

Isabelle

Yeah.  He taught me the backstroke.  He let me drive his car, and then I asked him to have sex with me, but he said “no.”  He said you’d be angry if we do.  Is that true?

Richard

(shocked)  Isabelle, you’re too young to be thinking about (pause) that.

Isabelle

I am?  But I thought I was almost twenty.  How old were you when you lost your virginity?

Richard

(embarrassed)  It was—things were a bit different in my day.  It’s not the same.

 

Isabelle

It’s not?  Why?

Richard

You know what, Isabelle?  I’m not having this conversation with you over the phone.

Isabelle

So, Shawn was right.  You are mad.

 

(scene change: in Gelder’s home)

Mrs. Gelder

I don’t understand.  What does NTAC want to talk to my son for, anyway?

Tom

He’s in some trouble.  We can’t discuss it.  We just need to talk to him.

Mrs. Gelder

Well, he’s not here.  He went away on a ski trip with some friends, and he won’t be back till tomorrow.

Diana

Ma’am, your son is not on a ski trip, and this is serious.  Is there any way you can contact him?

Mrs. Gelder

First, tell me what’s going on.  I mean, what is it you think my son did?

Diana

Mrs. Gelder, there are a lot of agents looking for Boyd.  Situations like this can get very chaotic.

Tom

People get hurt.  The sooner we get to your son, the safer he’ll be.

Diana

So, why don’t you call him and convince him you need to see him.  (she hands her the phone)

 

(scene change: in a lot near a bridge; Diana and Tom sit in a car on a stakeout)

Diana

Boyd’s late.  I wonder if he’ll even show.

Tom

Let’s just give it another few minutes.

Diana

Nice mom, nice house: makes you wonder.  If the Nova Group can turn this kid, who else have they gotten to?

Tom

Everyone keeps telling the 4400 they’re here to save the world.

Diana

Whatever that means.

Tom

Exactly.  I mean, say what you like about Nova, they do seem to have a game plan.  I’m sure that helps the recruiting pitch.

Diana

(seeing two sedans speed by)  Well, I’m just guessing, but I don’t think that’s Boyd.

Tom

How the hell did NTAC get here?

Diana

Maybe Boyd figured out it was a trap and tipped them off.  (she starts the car and drives away)

 

(scene change: Tom’s apartment; Tom knocks on the door)

Alana

Thomas

Tom

Alana, open up.

Alana

What are you doing here?  There are NTAC agents watching the house.

Tom

They just drove away.  They must be changing shifts or something.  Come one.  Let me in.  (Alana hesitates)  Death in Venice, okay?  Open up.  (Alana hesitates)  I don’t want anyone to see me.  Come on.

Alana

(she moves to unlock the door)  What did you do with your door key?

Tom

I lost it.  I must have lost it while I was running around.  Now, come on.  It’s me.  Tom.  Alana.  I gave you the password.  (Alana refuses to open the door, so he breaks it down)  Please don’t make me.  I don’t have anything against you.

 

(scene change: in the car; Diana looks at the ringing cell phone)

Diana

Tom, says it’s your house.

Tom

(taking the phone)  Alana.

Boyd

I just wrote a letter on your computer.  You need to come sign it.

Tom

Boyd?

Boyd

It’s a confession.  It says you cracked under the strain of the murder charges against your son.  You shot T. J., and now you can’t live with it.  So, you’ve decided to kill yourself. 

Tom

Where’s Alana?  What did you do?

Boyd

It’s my “Get out of jail free” card.  See, you’re the only one who could identify me.  Everyone else: they’ve just been seeing double.  They’ll sound crazy.

Tom

I’m not signing a suicide note, Boyd.  Put Alana on the phone.

Boyd

Oh, you’ll sign, ‘cause either I shoot you—(pause)—or I shoot her.  It’s a trade.  Your life for hers.

Diana

You know what?  I don’t think I can let you do this, Tom.  We need to call Jarvis.  We need to block off the street.  We need to surround your house.

Tom

He has Alana.

Diana

Tom, he wants to kill you.  The least thing we can do is make it a little bit difficult for him.

Tom

If it was Maia in there, would you call Jarvis?

 

(scene change: 4400 Center; Isabelle opens a present from Matthew; it’s a bright green dress)

Matthew

You like it?

Isabelle

Why did you bring this to me?

Matthew

You’re a young woman.  A young woman should have a nice dress.  It’s gonna look good on you.  See for yourself.

Isabelle

(she models it in front of a mirror)  Thank you.

Matthew

I see you’ve been spending a lot of time with Shawn.

Isabelle

So?

Matthew

I think it’s wonderful.  Shawn’s a very isolated young man.  He doesn’t get to spend much time around people his own age.  (he inappropriately touches her)  I think you should get as close to him as you can.  (he starts to exit)

Isabelle

Matthew?  Shawn’s nice.  What I’m doing with him is not for you, and it’s not because I’m trying to use him.

Matthew

(condescending)  Of course not.  But eventually, Isabelle, you and Shawn are going to be on opposite sides of a very large ideological divide.  So, enjoy your friendship.  But don’t let your emotions run too deep.  If you do, it’ll make things more difficult later.

Isabelle

What things?

Matthew

You’ll know.  (he holds the material of the dress up to her face)  It doesn’t match your eyes.  You should take care of that.  (he leaves; Isabelle changes her eyes to a green color)

 

(scene change: graveyard; Lily’s grave)

Richard

You were a beautiful woman.  Both of you.  You looked exactly alike.  I never could figure out why.  One way or the other, I’ve had a Lily in my life for over fifty years.  That’s all gone now, and I don’t know what I’m gonna do.  But—uh—it makes me feel better knowing the two of you are together—(pause)—forever.  (he pours Lily’s ashes onto her grandmother’s grave)

 

(scene change: in Tom’s house)

Alana

This is it for you, you know.  I don’t know what kind of fairy tale the Nova Group sold you, but it doesn’t matter what happens to me or Tom.  Your life is over.  They sent you on a suicide mission.

Boyd

I volunteered, and I don’t think you’re in any spot to be giving me advice.  You’re a 4400.  You’re special.  You’re supposed to be changing things.  Instead, you live with an NTAC agent.

Alana

And, what are you going to change, Boyd?  You killed a girl.  How does that make the world better?

Boyd

T. J. Kim was a soldier.  She’d rather have me put a bullet in her head than betray us.  Everyone talks about saving the world.  Meanwhile, for the past fifty years, everything’s been turning bad.  One disaster after another.  But we’re gonna show the world a new way.  We’re gonna take them down a new path, by force if we have to.  Why can’t you see the real catastrophe is to sit back and do nothing?  (he hears a noise)  Did you hear that?

 

(Alana hits Boyd over the head with a vase, then runs into the kitchen where Tom is waiting; Tom pounces on Boyd; Alana picks up the weapon, but she doesn’t know who to shoot)

Alana

Stop it!  Stop it, both of you!  Stop, or I’ll shoot.

Tom

Nice work, Alana.  We got him.

Boyd

Shut up!

Tom

Alana, Death in Venice.

Boyd

Yeah.  That’s the password.  Come on, Alana.  Give me the gun.  We’ll call NTAC.  It’s over.

Tom

Alana, it’s me, Tom.  Ask me any question.  Anything.

Boyd

Don’t fall for it.  He’s probably read my file.  He knows everything about us.  Don’t listen to him.

Tom

Ask me something about us.  Something only I would know.  Anything about us.

Alana

Shut up, both of you.

Boyd

Baby, I am so proud of you.  Billy would have been proud of you.

Alana

You know about Billy?

Boyd

Yeah.  That was your son.

Tom

He died in a car accident.  Alana, he did research.  Anyone could find that out.

Boyd

Give me the gun.  Just give me—give me the gun.  Alana, give me the gun.

Tom

No.  Alana.

Boyd

(he is bleeding)  Give me the gun.  Alana.

Alana

Get down on the ground.

Boyd

What?  No, no.  You’ve got the wrong one.  Think about this.

Alana

I said, get down!

Tom

(subduing Boyd with handcuffs)  It’s over, Boyd.  Don’t move.

Alana

(seeing Boyd return to his natural shape)  You’re just a boy.

Boyd

I’m a soldier.  And, there are more of us every day.

Tom

(lifts Boyd to his feet)  Let’s go, soldier.  (he marches Boyd out of the house)

 

(scene change: 4400 Center; Richard knocks on Shawn’s room door)

Shawn

(opens the door)  Hey.  Welcome back.

Richard

Yeah, thanks. 

Shawn

Everything go okay?

Richard

Yeah.  Thank you.  And, thank you for keeping an eye on Isabelle.

Shawn

Oh, well.  It’s not a problem.  Didn’t really do much.  (he closes the door)

Richard

Yeah.  Well, thank you, anyway.  I worry about her.

Shawn

(seated)  You don’t really need to.  She seems to be getting along really well.

Richard

I’m her father.  It’s my job.  And, it’s harder with Isabelle.  People see her: they see a woman.  A beautiful woman.  And they might forget that, inside, she’s just a little girl.  (he smiles a little)  Still, I’m glad she has you around—(pause)—to be a friend.  (he shakes Shawn’s hand; he exits)

 

(scene change: Kevin’s apartment; Diana gives him an intravenous injection)

 

(scene change: Shawn’s apartment)

Isabelle

Shawn.

Shawn

(surprised)  How did you get in here?

Isabelle

I can do stuff, remember?

Shawn

Yeah.  So, what’s up?  What do you need?

Isabelle

(she stands up from sitting on the table)  Just one thing.  (she walks up to him, nose-to-nose)  It’s on my list.  (she kisses him)  First kiss.

Shawn

This isn’t smart, Isabelle.

Isabelle

Okay.  (they start kissing heavily)

 

(to be continued)

FADE TO BLACK

Source : twiztv.com

Kikavu ?

Au total, 40 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

Garp09 
05.12.2021 vers 02h

Ocepk80 
08.02.2021 vers 12h

Lanna 
01.06.2020 vers 00h

Emmalyne 
07.02.2020 vers 22h

stephane25 
18.02.2018 vers 11h

stella 
09.01.2018 vers 12h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 3 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

humana 
kimiM 
Misty 
Ne manque pas...
Activité récente
Actualités
Garret Dillahunt | Nouvelle sortie française du film Là où chantent les écrevisses

Garret Dillahunt | Nouvelle sortie française du film Là où chantent les écrevisses
La sortie française du film Là où chantent les écrevisses réalisé par Olivia Newman a été repoussée....

Garret Dillahunt en tournage de la série Sprung

Garret Dillahunt en tournage de la série Sprung
La série Sprung, la nouvelle comédie prévue pour la plateforme Amazon Freevee, est actuellement en...

Date de sortie, affiche & trailer du film Ambulance avec Garret Dillahunt

Date de sortie, affiche & trailer du film Ambulance avec Garret Dillahunt
Garret Dillahunt apparaîtra dans le thriller Ambulance qui sortira sur nos grands écrans français le...

Patrick John Flueger & Scott Peters de retour dans la série Les 4400

Patrick John Flueger & Scott Peters de retour dans la série Les 4400
Patrick John Flueger reviendra dans la série Les 4400. Après avoir incarné Shawn, l'un des 4400 dans...

Découvrez les premières images et la date de diffusion du reboot des 4400

Découvrez les premières images et la date de diffusion du reboot des 4400
Le reboot de la série Les 4400, sobrement intitulé Les 4400 (2021), sera lancée dès le 25 octobre...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
HypnoRooms

Luna25, 25.05.2022 à 11:20

Salut, il y a de nouveau sondage chez Legends of Tomorrow et Reign.

Locksley, 25.05.2022 à 16:17

Bienvenue au quartier Bridgerton dans la citadelle ! Bonne inauguration à albi !

Sonmi451, Avant-hier à 09:49

Un petit passage dans "Préférences" pour voter aux bannières, aux thèmes et vous y gagnerez mes remerciements. ^^

Sas1608, Hier à 14:40

Nouveau design sur le quartier Once Upon A Time. Storybrooke passe au vert ! Merci beaucoup à Locksley !

Locksley, Hier à 16:32

Avec plaisir

Viens chatter !